رتبه 9 کشوری کردستان  از نظر سرانه تخت بیمارستانی

کردستان از نظر سرانه تخت بیمارستانی در رده ۹ کشور است.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۲۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور ۲۰۳ تخت بیمارستانی وجود دارد در حالیکه این آمار در استان ۲۰۸ تخت است و از این لحاظ در رده ۹ کشوری قرار داریم.

بهرام نصراللهی زاده افزود: در حوزه ایجاد زیرساخت‌های توسعه در استان حرکت‌های خوبی شروع شده و طرح‌های مهم و زیرساختی زیادی در سال جاری و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

نصراللهی زاده با اشاره به قرارگیری دانشگاه علوم پزشکی در شرایطی که تمام قوای خود را برای مقابله با کرونا بکار گرفته است، افزود: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در صدد است تا به کمک مسوولان تصمیمات جامعی برای توسعه جامع این دانشگاه گرفته و زمینه شتاب برنامه‌های توسعه‌ای آن را فراهم کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: بر اساس آمار رسمی در برخی زیرساخت‌های حوزه سلامت در استان تلاش‌های خوبی صورت گرفته و در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۲۰۸ تخت در اختیار داریم که از میانگین کشوری بالاتر است.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: در کشور بطور میانگین به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۳ مرکز بهداشتی و درمانی وجود دارد که این آمار در کردستان ۱۵ مرکز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی به وجود ۹ پایگاه بهداشتی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اشاره و این تعداد را در استان ۱۰ پایگاه اعلام کرد و اظهار داشت: میانگین کشوری خانه‌های بهداشت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ خانه بهداشت و در کردستان به ازای به ۱۰۰ هزار نفر ۱۴ خانه بهداشت است و از این نظر هم در کشور، دوم هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: بیمارستان‌های کوثر سنندج، سقز، سروآباد، بانه و دهگلان تازه ساخت است و شرایط مناسب زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در استان باعث شد تا در زمان شیوع بیماری کرونا از نظر فضای بیمارستانی مشکلی نداشته باشبم.

نصراللهی‌زاده تأکید کرد: به‌عنوان کارگزاران دولت در استان از نظر شرعی، قانونی و اخلاقی موظف به تامین خدمات سلامت برای تک تک شهروندان حتی در دورترین نقطه با هر هزینه‌ای هستیم و باید برای این مساله برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های جدی داشته باشیم.

وی گفت: تأسیس دانشکده داروسازی در سنندج، تأسیس دانشکده پرستاری در سقز، توسعه فیزیکی و تحقیقاتی دانشکده بهداشت، نوسازی و بازسازی دانشکده پرستاری، توسعه فضا‌های خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از طرح‌های زیرساختی مهم در استان است که اجرای آن‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار